G

A

R

E

K

I

Hello Dude! Welcome to my Blog!
The place where I keep my secrets!
I'm just a man who loves
Anime, Japan
I hope you enjoy the journey through my life and adventures!
and do not leave without comment! Thanks for the visit
Follow + Dashboard
: See you soon...!


|
K∀RNEV∀L

Daily Update #6
posted at: Sunday 2 December 2012 | 3:31 am | 0 Love! | Your Opinion?


Orang yang tidur lambat ni banyak keburukannya. Antaranya
Cepat tua
Cepat sakit
Senang kene kacau dengan makhluk 
Pesan ayah kepada insan yang bergelar anak. AKU ler tu. Lepas sembahyang Maghrib tadi ayah ada bagi tazkirah, biasalah keluarga kami. Sementara menunggukan isya' ayah selalu bagi tazkirah. Dalam tazkirah tu ayah ada pesan. 
Ayah tak mintak duit korang, tapi ayah mintak satu je, Ingat mak ayah before doing something
Ergh, sedih dengar macam tu. Tapi aku along, mana boleh sedih. Kene tunjuk contoh teladan yang baik kat adik adik aku. Masih belum terlambat lagi nak berubah.
Nabi tak pernah ajar kita terlambat, Nabi kata, kalau esok kiamat dekat tangan ada benih, kita tanam benih tu.
Ini membawa maksud kita tak pernah terlambat dalam melakukan sesuatu.
Cakap pasal bertaubat nikan, aku tak paham dengan orang sekarang. Terlalu bangga dengan dosa yang diorang pernah buat. Bermegah megah dengan dosa besar yang dah dibuat. Insaf lah weh, tak terlambat lagi kalau korang nak insaf..Islam tak mengajar kita membuka aib kita. Iye, aku ni bukan lah baik sangat. Tapi sejahat aku, Alhamdulillah yang lima tu aku jaga lagi. Ketahuilah wahai rakan rakan ku, Islam ni ialah seluas luas pintu taubat. Sekalipun dosa kita setinggi langit, tapi kalau kita memohon keampunan InsyaALLAH kita akan di ampunkan. Berdoa lah weh. Sedangkan IBLIS mohon supaya umurnya dipanjangkan hingga ke akhir zaman pun di makbulkan Lagikan kita umat ISLAM yang sembahyang ni ? Hidup ni sekali je. Kita ni umat akhir zaman. Dunia ni pun dah tua. Tanda kecil semua dah ada. Tahu kan aku cakap pasal tanda apa ? Pahami lah sendiri weh. Semoga suatu hari nanti Hati kawan kawan aku terbuka lah untuk Kembali Ke Jalan Yang Benar. Amin.

End-








The Past
Home