G

A

R

E

K

I

Hello Dude! Welcome to my Blog!
The place where I keep my secrets!
I'm just a man who loves
Anime, Japan
I hope you enjoy the journey through my life and adventures!
and do not leave without comment! Thanks for the visit
Follow + Dashboard
: See you soon...!


|
K∀RNEV∀L

perpisahan
posted at: Monday 9 July 2012 | 2:06 am | 2 Love! | Your Opinion?


Bye bantal warna biru
Bye bantal warna putih
Bye bantal takde sarung
Bye bantal warna kuning 

*Peluk kekuat semua bantal*

Bye Katil empuk bilik ayul
Bye Katil empuk bilik iki
Bye Katil empuk bilik ayah

semua bilik kat rumah ni bilik aku

Bye angry bird hitam
Bye bantal spongebob
Bye angry bird hijau
Bye patung doraemon iki punya
Bye patung spongebob

Rumah ni banyak sangat patung so tak ingat.

Bye mesin basuh yang everyday aku basuh baju tu
Bye bebaju yang every morning aku sidai tu
Bye sesampah yang aku selalu sapu
Bye vacum yang aku selalu pakai masa pukul lima tu
Bye pepinggan yang aku selalu basuh tu
Bye bebaju yang aku kene angkat pulak hehari
Bye sesampah yang kat luar rumah tu kekadang petang aku sapu

Everyday aku buat kekerja ni, Lepas ni dah tak buat lagi :')

Bye tv ps2 yang kat bilik tu
Bye game pes master leage yang aku main everyday
Bye tv kat depan
Bye astro ria
Bye astro prima
Bye kbs world
Bye animax
Bye Mtv
Bye hitz tv
Bue astro super sport
Bye astro warna
Bye karot komedia x

Selalu tengok chanel ni je. bye korang

Bye mak yang selalu memarah nak kejut subuh
Bye ayah yang selalu balik kerja beli makanan
Bye iki yang selalu memarah aku sebab balik lambat
Bye ayul yang selalu bluetot lagu dari aku
Bye jua yang selalu tengok cerita korean yang aku tengok
Bye to my lovely little brother oman

Family tercinta. Part ni mula rasa sangat sedih. And Aku bye kat dieorang paling last sekali. Haha, I'm typing with tear right now. My hand keep typing what ever yang terlintas. And seriusly i dont think i can stop now. There is a lot of tear right now. I'm not lying. Ohh my goodness . It keep falling. Stop it eyes. You cannot cry ! I'm a guy. People called me Tenang not because i'm a cry baby. Puihh ! haha. I think now i'm start smilling. Argh lagu tema belog memang sadis setiap kali Goodbye nye post. Kalau ezea baca mesti dia cakap Tenang macam nak pergi Australia je. Kalau boyot mesti dia just komen pasal lagu, And he will say "Tenang lagu kau sepi je" *garu kepala*. Kalau raes pulak dia mesti cakap gedik. Haha itu je yang dia reti cakap. 

I think i'm okay right now. Ayah dah banyak bersusah payah kerana aku. Mak jugak banyak berusaha demi aku. Seriusly aku akan menangis bila dalam bus nanti. And seriusly aku akan menangis dengan teruk bila mak and ayah kat luar bus and aku kat dalam. Dan sangat serius aku akan menangis even teruk bila bus tu jalan. Selow selow aku tengok kelibat mak ayah hilang. Masa ni pulak aku akan call .... ohh i have no one to call. I have no one to share bout my sadnes. Pitty me. Haha. Call raes ? dia gelak maybe. He will say "Tenang ni mengada ngada betul la" So who next ? Call boyot ? Ergh, tak angkat. Call fana ? lagi tak angkat maybe. Anis ? Jauh sekali nak angkat, So nak call ayah balik ? Nooo~. Sebenarnya mak ada cakap nak hantar aku balik ke kedah. And aku sangat happy. Tapi dieorang kekurangan duit. Banyak kot habis duit untuk membayar dua bijik motor. Ye sekarang aku menangis balik. I dont carewhat people said. crying can make you feel better you know ! Mak marah ayah sebab ayah tak dapat nak hantar aku. Mak jugak berusaha sangat supaya aku boleh beli baju baru. Tapi masa tadi mak cakap taakyah la beli baju baru. Aku cuba untuk terima. Yes aku tak kisah kalau aku pakai baju buruk. Kami bukan keluarga yang senang. Mak ayah, along tak akan sia siakan  pengorbanan mak ayah. Dekan kan mak nak ? ayah nak along 3 pointer kan ? Okayy along dapatkan benda tu. 

Wehh, korang pernah kan rasa apa yang aku rasa ni ? Pergi ke bustance sesama dengan mak ayah. Then dieorang tolong letakkan beg kita. Muka dieorang serius. Tapi dalam hati siapa yang tahu. Aku pulak hati keras. Mana nak cakap aku sedih. Still sesenyum. Padahal dalam hati ni macam nak tercabut sebab nak berpisah dengan dieorang. Aku siap boleh bergurau dengan dieorang "MAK DENGAN AYAH JANGAN RINDU ALONG TAW !" Siap boleh gegelak. Padahal hati remuk hancur berkecai sebab nak berpisah dengan Family. Yes, kedah and melaka takde la jauh macam Melaka ke beijing. But still aku bukan lah sekuat mana untuk tinggalkan family aku weh. Again Tenang the crying baby nangis lagik. After this post all the hater akan rancak la membahan aku.

Hai hater one day. Yes satu hari nanti korang akan menangis jugak. Jangan gelakkan orang lain weh. Satu hari korang akan buat jugak benda macam aku buat. Korang tahu tak  erti KESUNYIAN ? Aku memang selalu tekankan benda ni. Sebab aku sunyi. Menulis belog merupakan satu cara nak hilangkan sunyi. Tempat mengadu aku. Segalanya aku guna belog. Bila sedih, belog jadi tempat aku nak mengadu weh. Takan nak cakap kat raes or boyot or anis or fana yang aku nangis memalam ni sebab sedih nak tinggalkan family. Nanti aku jadi bahan weh. Biarlah dieorang kenal aku sebagai seorang insan yang jarang sedih. Biarlah dieorang kenal aku sebagai seorang insan yang happy go lucky. Muhammad Hafiz Bin Mohd Tuah, seorang insan yang suka bercakap. Dia akan rasa bodoh bila tak dapat bercakap. Muhammad Hafiz Bin Mohd Tuah Seorang insan yang suka mendengar orang cakap TERIMA KASIH thats why lah aku suka tolong orang. Bagi aku word TERIMA KASIH ni satu perkataan yang melegakan aku. Muhammad Hafiz Bin Mohd Tuah ni jugak seorang insan yang tak boleh dengar orang nangis, lihat orang nangis, nampak orang susah. Bukan nak bermegah diri tapi korang tak pernah rasa ke macam diri ni useless ? Seorang insan yang bergelar perempuan menangis sebab diri aku sendiri. Rasa macam bodoh sangat diri ini. pernah rasa ? Lagi bila seorang insan bergelar nenek sedang sakit dan memerlukan pertolongan, sedangkan kita tidak mampu untuk menolong kerana  kekurangan pada diri sendiri.  Aku rasa sangat useless. Biarlah dieorang kenal Tenang sebagai seorang yang ceria daripada dieraong taw aku sebaliknya bila sorang diri. Ehem now i'm not crying. Thanks to this song that keep repeat peat peating again and again. See ! i feel better now. After crying i feel really better. Menangis tidak menunjukkan kita lemah.

End here..

2 Comments:

Blogger NABILAKHALIB said...

atoto ,comelnya tenang .. hehe .. perkara biasalah tuh .. pape pon keep moving on and gud lux for ur sem 3 .. belajar rerajin .. =)

9 July 2012 at 11:15  
Blogger Hafiz said...

thanks bell :)

9 July 2012 at 18:04  

Post a Comment

Back to the Blog?

The Past
Home