G

A

R

E

K

I

Hello Dude! Welcome to my Blog!
The place where I keep my secrets!
I'm just a man who loves
Anime, Japan
I hope you enjoy the journey through my life and adventures!
and do not leave without comment! Thanks for the visit
Follow + Dashboard
: See you soon...!


|
K∀RNEV∀L

This is my story
posted at: Tuesday 14 February 2012 | 5:24 pm | 0 Love! | Your Opinion?


Bapa nya bekerja sebagai pegawai kastam dan emaknya pula sebagai seorang pegawai imigresen. Lahir dalam keluarga yang sederhana. Tidak susah dan tidak senang. Tengah tengah. Mempunyai empat orang adik beradik termasuk dirinya lima semua nya. Beruntung kerana lahir sebagai anak sulung dalam keluarganya. Kisah hidupnya bermula di Johor bahru. Lahir di HOSPITAL SULTANAH AMINAH. Pada 18 haribulan oktober 1993. Pada hari Isnin merupakan permulaan hidup nya sebagai manusia. Bersyukur kerana di lahir kan dalam keluarga islam :) Di besarkan di Johor bahru, tampoi. Nama di beri, Muhammad Hafiz. :) Aku lah ni. Tetiba teringat zaman kecik dulu. Masa awal nak pergi sekolah.

"Esok along kene sekolah taw, belajar rajin rajin. Nanti dah besar boleh kerja lagi baik dari mak ngan ayah"
Ingat lagi mak cakap macam ni dulu. Masa ni aku tataw pape pasal sekolah. Dalam kepala aku fikir pasal main ja. Time ni rilek lagi. Petang petang duduk kat dapur. Tengok tempat parking kereta ayah. Pukul lima ja nanti balik la dia. Bila ayah dah terpacak depan pintu, mula la aku terjerit jerit.
"Ayah dah balik, Ayah dah balik !"
Kebiasaannya ayah balik bawak goreng pisang and apam balik. Kerja aku makan jela.
"Esok sekolah taw :)"
Ayah cakap camtu. Aku pun macam belur belur. Ape tu sekolah ekk. Then tak sabar la tunggu esok.

Kesokkan hari nya. Mak kejut pepagi. Pagi sangat. Pelik ja, mak kejut awal pagi. Mak suruh mandi and siap pergi sekolah. Dengan baju hijau yang mak bagi and bedak yang mak pakaikan berserta kopiah yang ada tulisan PASTI AL IRSYAD. Aku ikut la mak and ayah. Ayah bawak naik kereta. Masa ni pakai Proton saga warna putih yang lama tu. Sampai satu tempat ayah berhenti and kami semua keluar, Then aku nampak lagi ramai pakai baju sama ngan aku, Lega. Kenapa ? sebab imgat aku sorang ja yang pakai baju pelik. Rupanya berlambak lambak lagi orang yang sama macam aku. Sampai situ ayah jumpe sorang yang pakai tudung labuh. And tinggal kan aku sorang. At that time aku nangis. And the best part is, bukan aku sorang je yang nangis. Ramai lagi yang menangis macam aku. Then adew sorang nie datang kat aku. Nama dia Cikgu Maslina. Yeahh, ingat lagi. Dia cakap, "Dah la, awak jangan nangis lagi kayy, ayah nak pergi kerja ja. Nanti dai datang balik" Aku pun diam la time tu. And start belajar Abc. Dua tahun aku belajar kat sini. Masa 5 tahun and 6 tahun. Satu hari ni, cikgu bawak keluar lego. And then kami main sama sama. Syafiq solehon. Kawan first yang aku kenal. Kite orang main sama sama. Cantum cantum lego jadi  kapal terbang la itu la ini la. Best ja. Hari hari mesti belajar nyanyi. Everyday masa tunggu ayah balik kerja. Aku mesti duduk kat dapur. Nyanyi lagu "Tanya sama pokok, apa sebab goyang, nanti jawab pokok, angin yang goncang :)" Suka sangat lagu ni dulu.


Dari One set hijau, tukar pulak putih biru. Ape yang tukar ? Baju sekolah. Masuk darjah satu dah tak pakai kopiah. Dulu selalu botak. Rambut tak sempat panjang. Kesian rambut yang kat kepala aku ni. Sekolah kebangsaan Seri Melati, Nama sekolah aku time darjah satu. Dulu aku pendiam. Seriusly pendiam. Tak berkawan dengan orang sangat. Pemalu sangat. After syafiq solehon. Aku kenal dengan sorang budak ni.
"nama apa ? "
 Adew budak peempuan tanya.
"Nama kite Hafiz"
Aku jawab la dengan segan segan tapi mahu tu. Masa ni dalam kelas. Cukgu susun meja dua dua. Then sebelah lelaki, sebelah lagi perempuan. Aku duduk dengan budak tu. Nama die debi. She is my second friend. Keluar kelas kene beratur dulu. Then, cikgu suruh pimpin tangan. Kami berpimpin tangan. Masa ni tade perasaan langsung.  Jalan je macam biasa. Then lama lama sekolah kenal pulak dengan KAUSYALIA, SHARVIN KUMAR, AIN AININA, Yang debi ni tak silap kenal masa darjah satu and dua. Yang lain kenal masa dah besar sikit. Then bila dah besar sikit, masa darjah berapa tah, My Grandfather mininggal dunia. 3 hari tak datang sekolah. Then masuk sekolah je, masa muzik kene pergi dewan. Untuk pengetahuan, sekolah aku juara tarian zapin. CIKGU Z nama dia. Si bapok tua ni yang ajar kiteorang menari. Nampak tak aku cakap apa ? KITA ORANG. Means that aku terlibat jugak. Tapi tak lama. Just masa tu bapok tu nak tengok sapa yang boley menari ja. Aku kene cubit kat tetek time ni
"Kan saya dah ajar step nie semalam, tu pun tak pandai pandai ka ? "
Erk akukan tak datang 3 hari sebab atok aku meninggal. Then sebab ni aku tak terpilih masuk tarian. Thanks god aku terselamat. Masa kene cubit dulu nak nangis. Yela kecik lagi masa ni. So tak tahu nak melantun apa semua.Then masa darjah lima. Aku terpilh masuk CORAL SPEAKING. Yaaa, aku minat BI since kecik. Sebab ape ? Kat rumah dapat siaran kid central, siaran singapore. Selalu tengok sesame stret sebelum pergi sekolah agama. Bila petang je tengok Hi 5, barney, Astro Boy. Memacam la cerita Bi. Then nyanyi lagu barney la, lagu sesame street la. Aku di besarkan dengan cerita cerita macam ni. Thats why pandai BI. Masuk CORAL SPEAKING, everyday training. Cikgu Badariah kot masa tu marah aku. Then aku nak berhenti, Pastu Cikgu Halija kot yang pujuk aku.
"KENAPA NI APIS"
yaaa dia tanya aku memacam and suddenly aku menangis kat backstage. Sedih kot, dala penat berlatih. Then kene marah. Masa ni kecik lagi. Kuat nangis. Tapi kerja keras cikgu yang garang tu membuah kan hasil. Yeahhh, kite orang menang. Then masuk peringkat daerah. Lawan di Sekolah kebangsaan Khir Johari. Kalah dengan sekolah convent. Masa ni aku dah hilang sikit malu. Jadi lebih berani untuk bercakap.


Stay Johor Bahru sampai Form 2. Masa form 1 aku sekolah di Sekolah menengah kebangsaan Sri Rahmat. Yeaah, time ni First time aku masuk rumah sukan warne purple. Masa Form 1 ni aku ada satu kawan yang benci sangat aku. Nama dia Aidil. Aku panggil dia budak gemok. Badan dia besar gila. Suka sangat buli aku. Dulu tak suka sangat Gaduh. Tapi kalau sekarang aku jumpa dia, rase nak tumbuk je muka dia. Then time ni masuk kadet Bomba. Ingat lagi dulu kene panggil naik kat pentas sebab tak reti ikat tai. Cikgu tu ajar aku pakai tai kat pentas. Aku relek je sebab dulu kecik kecik pernah diri kat pentas jugak, masa coral speaking. So tak malu sangat la. Masa dah nak hujung hujung Form 1 mak cakap dapat pindah MELAKA. Suka sangat aku masa ni. Bagi aku kawan kawan kat Johor tak berapa best. Akip, kadir, Arip, Sape lagi tahh. Die orang semua kaya kaya. Masa ni ayah dah tukar pakai kereta wira. Then kite orang pindah Melaka, Masa kat melaka ayah dah tukar kereta waja.. Sebab ahli keluarg da semakin ramai. First day sekolah. Aku datang dengan Beg yang aku beli dari Johor. Beg stylo. Kat melaka takde jual dulu. Masuk kelas 2 Bestari. Masa ni la aku kenal Daniel Zamri. Kecik aku panggil dia. Masa baru masuk kelas. Ada sorang budak ni, nama dia Hisyam. Kutuk kutuk aku, But aku ignore kan dia. Then dia cakap, tenang sehh budak ni. Star dari kes ni la nama TENANG tercipta. Awal awal kan dulu. Tade kawan, so diam je la. Boley pulak die orang cakap aku ni tenang. Aku sekolah di SEKOLAH MENENGAH KEBANGSAAN TELOM MAS. Yeahh sekolah yang mengubah segalanya. Kalau aku stay Johor maybe aku jadi orang ape je kat sane. Tak jadi macam sekarang. :)  Raes aku kenal masa form 3 and rapat time form 4 and 5 then sampai sekarang la  aku kawan dengan dia. Best friend forever. Masa form 5 Kenal seorang permpuan ni. Capital H. Yaaa, dari kecik sampai ke form 4 tak pernah suke orang. Then da Form 5 kenal dia and suka kat dia. :) Tak lame pun suka. Then amik Spm abis belajar. Start kerja kat Hotel EQ. Kenal dengan BOYOT.


Then masuk poli. Mula kehidupan sebagai pelajar Poli. Masuk poli, kenal pulak dengan seorang  budak ni. Capital H jugak. Jodoh aku memang dengan budak nama H je kan. But masuk sem 2 da bermasalah. Oh god, maybe semua salah aku. Aku start belajar di poli, amik koz akaun. Sampai sekarang la aku terperap kat poli. Ape pengakhir hidup aku ni pun tataw la kan. Kita hanya mampu merancang, Tuhan saja yang menentukan sama ada jadi atau tidak apa yang kita rancang. Sekarang aku rancang untuk dapat anugerah dekan. Tapi dengan pelajaran yang susah tu aku tak rase aku boley berjaya.

END HERE..
life is more colourfull when we have friend :)




The Past
Home